Farmàcies d'Astúries oferiran proves ràpides per a la detecció del VIH

09 de març 2020

Farmàcies d'Astúries oferiran proves ràpides per a la detecció del VIH

#Actualidad #Notas de prensa

Aquesta iniciativa persegueix facilitar l'accés de la població a aquest tipus de proves i, al mateix temps, disminuir el diagnòstic tardà.

El Comercio, 09-03-2020 |

El Consell de Govern ha autoritzat el conveni entre la Conselleria de Salut, el Servei de Salut del Principat (SESPA) i el Col·legi Oficial de Farmacèutics d'Astúries per a la realització de proves ràpides destinades a la detecció del VIH, així com per atendre persones drogodependents.

Aquesta iniciativa persegueix facilitar l'accés de la població a aquest tipus de proves i, al mateix temps, disminuir el diagnòstic tardà, amb la finalitat que les persones afectades es puguin beneficiar de la teràpia antiretroviral en les etapes precoces de la infecció.

D'una banda, l'acord posa les bases de la col·laboració entre el Principat i l'entitat col·legial per oferir tractaments amb metadona a les farmàcies per a pacients amb dependència a opiacis. I d'una altra, estableix que 17 oficines de farmàcia realitzaran proves ràpides per a la detecció de la infecció pel VIH.