Sis de cada deu espanyols van als farmacèutics perquè els ofereixin consells sobre productes

29 de set. 2020
5 min Lectura

Sis de cada deu espanyols van als farmacèutics perquè els ofereixin consells sobre productes

La compra de productes en línia per a la cura de la salut per part dels consumidors a tot Europa ha arribat al 30% de mitjana.

IM Farmacias, 29.09.2020

La Covid-19 ha accelerat el pas al comerç electrònic de productes de venda lliure per a la cura de la salut, no només per als consumidors sinó també per als farmacèutics comunitaris, segons una investigació europea realitzada per Johnson & Johnson (J & J) Consumer Health EMEA i Ipsos MORI.

I és que la compra de productes online per a la cura de la salut per part dels consumidors a tot Europa ha arribat al 30% de mitjana. En concret, Espanya es troba tres punts per sota d'aquesta dada, per sota d'Alemanya (38%) i Itàlia (37%), però per sobre de França (13%).

Els resultats presentats mostren que aquesta tendència cap a la venda online no ha minvat la confiança en el farmacèutic comunitari. Els consumidors busquen els farmacèutics com una font online i també física d'atenció fiable i assessorament professional que els ajudi a navegar per la gran quantitat d'informació que conté internet, a descodificar solucions digitals d'atenció mèdica i a prendre decisions informades sobre la seva autocura.

Així mateix, a més de l'alta influència de la venda online, la investigació reflecteix que el 54% dels enquestats va visitar una farmàcia per comprar productes per a la cura de la salut durant el confinament. En aquest sentit, Espanya ocupa el tercer lloc (58%) dels països en els quals es va desenvolupar l'estudi, per sota d'Itàlia (75%) i Rússia (74%), però amb percentatges superiors a França (55%), Alemanya (34%) i el Regne Unit (29%).