Sanitat recomana que els contagiats per Covid-19 esperin cinc mesos per a la tercera dosi

26 de gen. 2022
5 min Lectura

Sanitat recomana que els contagiats per Covid-19 esperin cinc mesos per a la tercera dosi

La Comissió ha manifestat que la vacuna de record podrà ser inoculada a partir de les quatre setmanes des del positiu.

Acta Sanitaria, 26.01.2022

La Comissió de Salut Pública, l'òrgan encarregat de la gestió de la pandèmia, recomana que els infectats per coronavirus rebin la tercera dosi cinc mesos després de donar positiu, en comptes de només quatre setmanes.

“L'evidència actual mostra que el fet de tenir una infecció per SARS-CoV-2, després de la pauta completa de primovacunació, fa que es desenvolupi una resposta immune més potent i àmplia en termes de neutralitzar altres variants del virus, en comparació amb la resposta immune observada en persones que només van patir la infecció o que només van rebre dues dosis”, van assegurar.

En aquest context, la Comissió sosté que “les infeccions per òmicron augmenten la resposta de cèl·lules de memòria a antígens vírics diferents de la proteïna S en comparació amb les infeccions després de la vacunació causades per la variant Delta, fet que implica una ampliació de la immunitat ”.