Sanitat estudiarà combinar la vacunació d'AstraZeneca i Pfizer

20 d’abr. 2021
5 min Lectura

Sanitat estudiarà combinar la vacunació d'AstraZeneca i Pfizer

A través de l'estudi Combivacs, 400 persones menors de 60 anys rebran les segones dosis del tractament amb ARN missatger i altres 200 quedaran reservades al grup de control.

El Ministeri de Sanitat analitzarà la seguretat de subministrar una dosi de Pfizer a persones que han rebut una primera de la vacuna d'AstraZeneca gràcies al nou estudi Combivacs, coordinat per l'Institut de Salut Carlos III.

Aquesta investigació es realitzarà a 600 pacients menors de 60 anys en 5 hospitals espanyols: La Paz i Clínico San Carlos, a Madrid; Vall d’Hebron i Clínic, a Barcelona; i Cruces, a Biscaia.
D'ells, 400 rebran les segones dosis del tractament amb ARN missatger i altres 200 quedaran reservades al grup de control. Els resultats permetran comparar a 14 dies si aquesta resposta immunitària és més gran enfront del grup de control.

En conclusió, la quantificació d'anticossos serà el que determini l'eficàcia de l'estudi. Per tant, per confirmar la viabilitat, les persones que rebin la segona punxada de Pfizer hauran d'experimentar un increment del nombre d'anticossos en sang de com a mínim el 33%.
 

Redacción medica