Madrid comença a fer test d'antígens gratis a farmàcies i a clíniques dentals

03 de febr. 2021

Madrid comença a fer test d'antígens gratis a farmàcies i a clíniques dentals

Tots dos tipus d'establiments sanitaris definiran els horaris o circuits per a realitzar les proves, de manera que en tot moment es respectaran les normes de seguretat necessàries.

La Comunitat de Madrid començarà demà a fer proves d'antígens als madrilenys asimptomàtics de manera gratuïta a farmàcies i a clíniques dentals, amb la finalitat d'ampliar més la seva capacitat diagnòstica contra el coronavirus, segons ha explicat la presidenta del Govern autonòmic, Isabel Díaz Ayuso.

"Vull agrair als col·legis professionals el seu treball i disponibilitat per fer que Madrid sigui una regió cada vegada més segura", ha assenyalat la presidenta acompanyada durant l'acte pel conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero.

Les farmàcies i les clíniques dentals s'han sumat als punts de cribratges poblacionals després de la signatura del conveni amb el Col·legi Oficial de
Farmacèutics i el Col·legi Oficial d'Odontòlegs i Estomatòlegs de la 1ª Regió. Com ja va assenyalar la setmana passada Díaz Ayuso, es tracta d'una mesura emmarcada en l'estratègia contra la Covid-19, que permetrà localitzar més ciutadans asimptomàtics i així tallar les cadenes de transmissió.

Actualment, s'han adherit 142 farmàcies i 60 clíniques dentals. Tots dos tipus d'establiments sanitaris definiran els horaris o circuits per a
realitzar les proves, de manera que en tot moment es respectaran les normes de seguretat necessàries. La Conselleria de Sanitat subministrarà els kits dels test d'antígens i els equips de protecció individual necessaris per a la realització d'aquestes proves.

amb Salut