Els farmacèutics canaris demanen al Govern regional més responsabilitats en la lluita contra la pandèmia

28 de jul. 2021

El col·lectiu de professionals de farmàcia canària veu com obvien els apotecaris i les seves capacitats sanitàries per ajudar a descongestionar el servei de salut a les illes.

Els farmacèutics de Canàries estan sent testimonis de com la farmàcia comunitària és infrautilitzada a les illes a l'hora de lluitar contra la Covid-19. Així ho afirma la presidenta del Consell de Col·legis Farmacèutics de Canàries i del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Las Palmas, Loreto Gómez.

Des d'aquesta entitat han recordat com fa diverses setmanes es va presentar una proposta a la Conselleria de Sanitat per establir pautes de col·laboració, i que, malgrat les declaracions de bones intencions als mitjans, oficialment no només no s'ha donat resposta, sinó que totes les resolucions i comunicats emesos obvien els farmacèutics i les seves capacitats sanitàries.

"El Govern de Canàries no compta amb els farmacèutics de les illes per lluitar contra la pandèmia", ha puntualitzat la presidenta Loreto Gómez, que alhora ha exposat: "En total són prop de 800 oficines de farmàcia que podrien servir per descongestionar el sistema sanitari, emetent certificats o fent proves diagnòstiques, tal com passa a altres comunitats ".

El Global