La Covid-19 deixa de ser infecciosa 10 dies després d'aparèixer símptomes lleus

01 de set. 2020
5 min Lectura

La Covid-19 deixa de ser infecciosa 10 dies després d'aparèixer símptomes lleus

En els casos més greus i amb pacients immunodeprimits aquesta xifra augmenta fins als 20 dies.

Redacción Médica, 01.09.2020

L'últim estudi elaborat per investigadors de la Universitat d'Oxford per conèixer en més detall les característiques de la Covid-19 sosté que la seva capacitat d'infecció es redueix pràcticament a zero als 10 dies d'aparèixer símptomes en els casos lleus-moderats. En els casos més greus i amb pacients immunodeprimits aquesta xifra augmenta fins als 20 dies.

En concret, la investigació defensa que la definició de la durada de la infectivitat del coronavirus té importants implicacions per a la salut pública i la pràctica de control d'infeccions als centres de salut. A més, recorda que, en un primer moment de la pandèmia, la majoria dels hospitals requerien dues proves de PCR negatives abans d'interrompre la quarantena.

No obstant això, moltes de les persones afectades per la malaltia obtenien proves PCR amb resultat positiu de manera persistent durant setmanes o mesos després de la recuperació clínica. De fet, les últimes troballes indiquen que les PCR reiteradament positives generalment no reflecteixen un virus amb capacitat de replicació.

Arran d'aquests descobriments, els investigadors de la Universitat d'Oxford celebren que s'ha avançat molt en la comprensió de la dinàmica de transmissió de SARS-CoV-2 i duració de la infectivitat. En conseqüència, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha modificat les seves recomanacions en resposta a les dades tenint en compte la reducció de la capacitat d'infecció que es produeix amb el pas dels dies.