Estudis evidencien que les escoles no van ser focus superpropagadors de la Covid-19

22 de gen. 2021

Entre les seves principals conclusions, figura que els col·legis simplement reflecteixen la situació epidèmica de la comunitat en la qual es troben

Els col·legis, de manera general, no han estat focus superpropagadors del coronavirus i els pocs casos en què es van convertir en font de transmissió vancoincidir amb l'incompliment de mesures de prevenció, segons reflecteix l'anàlisi de diversos estudis realitzats des de l'inici de la pandèmia.

Una de les seves principals conclusions és que els col·legis simplement reflecteixen la situació epidèmica de la comunitat en la qual es troben i que, quan la transmissió de virus és baixa a nivell comunitari, els nens i els centres educatius sembla que no són centres de contagi de la Covid-19.

En canvi, quan el nombre de casos augmenta entre la població, com s'ha vist en els últims tres mesos en diverses parts del món,
les mesures preventives i de protecció a les escoles passen a ser indispensables.

ElDiario.es