El repartiment a domicili, el servei farmacèutic més utilitzat durant el confinament

22 de maig 2020
5 min Lectura

El repartiment a domicili, el servei farmacèutic més utilitzat durant el confinament

Exactament, el 76% de les farmàcies enquestades a l'Observatori Covid-19 declara que el repartiment a domicili ha guanyat rellevància durant aquests dies, així com les comandes telefòniques (72%) i per WhatsApp (65%).

IM Farmacias, 22.05.2020

La segona onada de l'Observatori Covid-19, desenvolupada per IM Farmacias i Shoppertec, ha preguntat a un total de 800 professionals farmacèutics (89% titulars, 10% farmacèutics adjunts i 1% auxiliars) pels serveis que han guanyat més rellevància a les farmàcies durant el confinament.

En aquesta línia, el 76% de les farmàcies enquestades declara que el repartiment a domicili ha guanyat rellevància durant aquests dies, així com les comandes telefòniques (72%) i per WhatsApp (65%). Així mateix, el 40% de les farmàcies ha vist augmentada la venda en línia, i el 21,5% ha detectat major ús de la targeta de fidelitat.

S’ha preguntat a les farmàcies quins serveis creuen que sortiran reforçats després de la crisi i el 50% considera que la venda en línia guanyarà adeptes, seguida de les comandes per WhatsApp (31%), les realitzades per telèfon (25,5%), el repartiment domiciliari (19,5%), o la targeta de fidelitat (18%).

Pel que fa a la iniciativa Mascareta-19, impulsada pels Col·legis Oficials de Farmacèutics de Canàries en col·laboració amb el Govern de Canàries i que s'ha anat estenent a altres comunitats autònomes i punts d'Espanya, un 4% dels apotecaris declara que, almenys una persona s'ha acostat a la seva farmàcia per fer-ne ús.