El Govern espanyol endureix l'ús de les mascaretes, que seran obligatòries també en platges i piscines

31 de març 2021
5 min Lectura

El Govern espanyol endureix l'ús de les mascaretes, que seran obligatòries també en platges i piscines

Fins ara, utilitzar mascareta en espais a l'aire lliure era obligatori quan no es podia complir la distància interpersonal mínima de 1,5 metres.

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat, en la seva edició d'aquest dimarts, 30 de març, una nova llei que obliga a l'ús de la màscara "a la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic ", amb independència que existeixi o no distància de seguretat d’1,5 metres. Per això, en llocs com les platges i piscines també s'ordena el seu ús encara que hi hagi aquesta separació entre les persones.

D'aquesta manera, la Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, imposa aquesta obligació a les administracions de les comunitats autònomes.

Fins ara, tal com publica el Govern espanyol a la seva web, la mascareta en espais a l'aire lliure era obligatòria quan no es podia complir la distància interpersonal mínima d’1,5 metres. Ara, aquesta directriu queda obsoleta i els Executius regionals han d'adaptar els seus reglaments.

Per tant, això afecta també a les comunitats autònomes en què l'ús de la mascareta no era obligatori, sempre que es guardés la distància de seguretat, en espais oberts, com les platges i piscines. A partir de l'entrada en vigor d'aquesta llei, avui dimecres, 31 de març, sí que ho serà.

Acta Sanitaria