El desafiament e-Dea Salut 2022 ja té guanyador, Matchgénica - Cofares
El desafiament e-Dea Salut 2022 ja té guanyador, Matchgénica
La startup Duponte ha creat una plataforma d'intel·ligència artificial que genera notificacions al pacient per a recordar l'hora a la qual ha de prendre el seu medicament i generar registres que faciliten el seguiment del seu tractament a casa.
El premi és una dotació econòmica de 2.500 euros per al guanyador, a més de la possibilitat de participar en el procés de selecció d'una beca en el programa Richi Social Entrepreneurs a Boston, i continuar desenvolupant la seva idea en el Hub d'Innovació de Cofares.
Madrid, 13 d'octubre de 2022.
Els grans avanços en la medicina i el desenvolupament de nous medicaments han permès que les persones visquin cada vegada més anys i amb major qualitat de vida. Per a aconseguir-ho és important que els pacients segueixin correctament les pautes dels tractaments indicats pels seus professionals sanitaris, tanmateix, en el 50% dels casos, això no succeeix, la qual cosa suposa 18.400 morts a l'any, que podrien evitar-se.
Per a abordar aquesta situació, la Fundació Pfizer al costat de COFARES ha llançat en la sisena edició de e-Dea Salut un repte a emprenedors per a ajudar els farmacèutics a trobar solucions que permetin millorar l'adherència al tractament dels pacients crònics. La startup guardonada ha estat Duponte, els qui han creat Matchgénica.
Matchgénica és un assistent farmacèutic robotitzat que, a partir de la intel·ligència artificial, genera notificacions al pacient per a recordar l'ús dels medicaments i registrar l'hora en la qual pren la seva medicació. Aquesta plataforma permet que la farmàcia comunitària premiï al pacient adherent, a més de poder controlar si es poden produir interaccions amb altres medicaments, aliments o patologies. En cas que puguin existir riscos de fallada terapèutica i reaccions adverses es genera una alerta al farmacèutic.
“Primer agrair a Cofares i a la Fundació Pfizer per posar en marxa aquest tipus d'iniciatives, que permeten conèixer de manera directa, les necessitats de les farmàcies comunitàries; per a brindar solucions que integrin el sector sanitari i la indústria farmacèutica, mantenint el nostre compromís d'innovar, desenvolupar i investigar en pro de la comunitat” ha assenyalat Yolima Ponts, CEO de Duponte. A més, ha volgut afegir que “és compromís dels emprenedors com nosaltres implementar noves tecnologies en el sector que permetin millorar les condicions de salut de la població a Espanya i fins i tot en el món. Per això, esperem que gràcies a Matchgénica es puguin resoldre alguns dels flancs més importants, el seguiment farmacoterapèutic a casa i la necessitat d'adherència dels pacients als tractaments per a malalties cròniques”.