El COF de Madrid defensa la necessitat d'integrar de manera efectiva la xarxa de farmàcies dins del SNS

31 de jul. 2020

El seu president es compromet a lluitar perquè les actuacions que han demostrat la seva utilitat per als ciutadans i el sistema de salut siguin objecte d'un desenvolupament normatiu que ofereixi seguretat jurídica.

COFM, 31.07.2020

El president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid, Luis González Díez, va compartir amb els farmacèutics delegats de zona les accions desenvolupades per la institució des que es va decretar l'estat d'alarma, el passat 14 de març. També va avançar les gestions realitzades per aconseguir que les mesures excepcionals posades en marxa per les oficines de farmàcia que han resultat eficaces durant la pandèmia tinguin continuïtat en el futur.

En una reunió celebrada a la seu col·legial, Luis González va agrair una vegada més la capacitat d'adaptació i l'enorme esforç desplegat per la professió i el Col·legi durant la crisi. Així mateix, i en línia amb les principals propostes plantejades per la trentena de delegats de zona que serveixen d'enllaç entre els farmacèutics d'oficina de farmàcia i la corporació, va assenyalar que el Col·legi lluitarà perquè les actuacions que han demostrat la seva utilitat per als ciutadans i el sistema de salut, com l'atenció farmacèutica domiciliària o la renovació automàtica de receptes, siguin objecte d'un desenvolupament normatiu que ofereixi seguretat jurídica.

El president va defensar també la necessitat d'integrar de manera efectiva la xarxa d'oficines de farmàcia dins del Sistema Nacional de Salut, així com d'impulsar una major col·laboració entre els farmacèutics i els professionals sanitaris dels centres de salut, com ja s'està fent en centres de la capital i de la regió.