El 20% dels sanitaris infectats per coronavirus ja ha rebut l'alta

08 d’abr. 2020

El 20% dels sanitaris infectats per coronavirus ja ha rebut l'alta

El Govern preveu que el treballador s'incorporarà al seu lloc de treball set dies després de l'inici de símptomes sense realitzar-li la prova de diagnòstic.

Acta Sanitaria, 08.04.2020

La cap d'Àrea de Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat (CCAES), María José Sierra, ha confirmat que, dels 19.400 professionals sanitaris infectats per Covid-19, el 20% ja ha estat donat d'alta.

En aquest sentit, la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha demanat a la cartera sanitària del Govern que modifiqui la instrucció sobre la reincorporació a la feina del personal sanitari en quarantena.

Segons recorda la institució, el document preveu que, en cas que no es realitzi la prova de diagnòstic, el treballador s'incorporarà al seu lloc de treball transcorreguts set dies des de l'inici de símptomes en absència de febre, sense antitèrmics i sempre que s'hagi resolt la clínica respiratòria.

Així mateix, el Sindicat de Tècnics d'Infermeria (SAE) considera un atemptat contra la salut pública la mesura anunciada pel Govern de voler incorporar als seus llocs de treball als sanitaris sense realitzar-los la prova de diagnòstic microbiològic.