Cofares i la Universitat de Navarra reconeixen la tasca dels farmacèutics en la formació dels futurs professionals de la farmàcia - Cofares
Cofares i la Universitat de Navarra reconeixen la tasca dels farmacèutics en la formació dels futurs professionals de la farmàcia
Cofares i la Universitat de Navarra reconeixen la tasca dels farmacèutics en la formació dels futurs professionals de la farmàcia
Eduardo Pastor, president de Cofares, posa en valor el paper dels nous professionals en el futur de la professió en el lliurament dels premis 'Tutor Destacado' i 'Erasmus Excelente', celebrat a la Facultat de Farmàcia i Nutrició de la Universitat de Navarra
Madrid, 18 de març de 2022
Cofares i la Universitat de Navarra han fet entrega dels premis 'Tutor Destacado' i 'Erasmus Excelente' als tutors de pràctiques tutelades i als alumnes excel·lents de la Facultat de Farmàcia i Nutrició. L'acte ha estat presidit per Eduardo Pastor, president de Cofares; Rosalía Baena, vicerectora d'estudiants; i María Javier Ramírez, degana de la Facultat de Farmàcia i Nutrició, que van ser els encarregats de lliurar els guardons que reconeixen públicament la constància i l'esforç que caracteritza la tasca desenvolupada pels tutors, així com la seva implicació per formar nous farmacèutics que continuïn amb l'exercici de la professió.
Durant l'acte, Eduardo Pastor ha subratllat l'important paper dels nous professionals en el futur de la professió farmacèutica: “Avui, més que mai, tots mirem àvidament les noves generacions de farmacèutics i els reptes que tenen, que sense dubte sabran afrontar de manera brillant, tot i que són els de més envergadura en la història d’aquesta professió. Des de la mateixa valentia i determinació que ens va empènyer a dedicar-nos a una cosa tan transcendental com és la salut dels ciutadans, us dic que sabreu convertir qualsevol desafiament en una oportunitat”.
“Per això, comptem amb una cosa extremadament important: la confiança de les persones que lliuren a la nostra professió la cura de la seva salut. I vet aquí vosaltres, que heu estat referents abans, durant i després de la pandèmia, per a les persones que busquen respostes i solucions a les seves necessitats, a les seves inquietuds del dia a dia”, ha recalcat.
Per la seva part, María Javier Ramírez ha manifestat la seva satisfacció per la constància, l'esforç i la implicació dels tutors per formar nous farmacèutics que continuïn amb l'exercici de la professió: “És moment de donar les gràcies a tots els tutors per part de la Facultat. Tant de bo poguéssim fer aquest reconeixement individual a tots i cadascun d’ells. Avui llegia al diari una notícia sobre el comiat d'un sanitari i deia que el més important per ser un bon sanitari és, i en aquest ordre, la humanitat, el sentit comú i l'excel·lència professional, qualitats que tenen els nostres tutors”.
Així mateix, Rosalía Baena ha afirmat: “Aquests premis serveixen per aturar-nos i valorar unes tasques que de normal passen inadvertides. Posen en relleu l'estreta relació tutor-alumne que volem que ens caracteritzi a la Universitat: es premia una persona que acompanya un alumne a l'inici de la seva carrera professional, alhora que es valora una experiència internacional duta a terme de manera excel·lent” .
Després de rebre el guardó, els premiats han mostrat el seu agraïment a ambdues entitats. “Quan em van dir que em concedien aquest premi vaig pensar perquè soc tutor d'alumnes si no tinc cap necessitat, si ningú m'obliga. I és que volia continuar mantenint l'enllaç amb la Facultat perquè per mi els anys d'estudis van ser inoblidables. Però, a més, perquè ser tutor prestigia a l'oficina de farmàcia”, ha assegurat Pedro Iturria després de rebre el reconeixement com a 'Tutor destacado'.
A més d'homenatjar la tasca dels tutors, s'ha atorgat també el premi ‘Erasmus excelente’ a l'alumna Silvia Gascón per la seva estada a la Universitat de Lille (França).
Ha tancat l'acte el professor de l'Àrea d'Humanitats Farmacèutiques José López Guzmán, que ha fet una conferència centrada en el protagonisme dels tutors d'estades tutelades per a la formació dels estudiants i ha destacat la necessitat d'una sinergia i complementarietat entre universitat, col·legis farmacèutics i associacions professionals, pedra angular de la formació dels alumnes. "Per aquest motiu, vull donar les gràcies a Cofares per crear aquests premis que s'atorguen, en una seu universitària, a un farmacèutic comunitari", ha conclòs.
Per a més informació:
Anna Viladot aviladot@tinkle.es - 647 93 87 58
Javier Martínez jmartinez@tinkle.es - 627 88 29 25
Alejandro Gracia agracia@tinkle.es - 627 37 74 45