Cofares i la Fundació Pfizer repten emprenedors a idear solucions tecnològiques que ajudin el farmacèutic i el pacient

09 de juny 2022
5 min Lectura

Cofares i la Fundació Pfizer repten emprenedors a idear solucions tecnològiques que ajudin el farmacèutic i el pacient

En aquesta VI edició, Cofares i la Fundació Pfizer col•laboren per trobar solucions que ajudin el farmacèutic a facilitar l'adherència als tractaments prescrits pel professional sanitari dispensats a la seva farmàcia

El guanyador rebrà una dotació econòmica de 2.500 euros i tindrà la possibilitat de participar en el procés de selecció d'una beca de tres setmanes al programa Richi Social Entrepreneurs a Boston, Estats Units

Madrid, 9 de juny de 2022

S'estima que als països desenvolupats només la meitat dels pacients crònics compleixen el seu tractament; i aquesta xifra és fins i tot menor si ens referim a patologies concretes amb una alta incidència, com ara la hipertensió, les dislipèmies o alguns problemes de salut mental. Aquesta manca d'adherència s'ha associat a una disminució de la qualitat i l'esperança de vida a causa d'un pitjor control de la malaltia i, per tant, un increment de les complicacions. Això repercuteix en un augment del nombre de consultes, hospitalitzacions i proves complementàries als pacients, amb el conseqüent increment de la despesa sanitària.

Aquest és el repte al qual es vol enfrontar aquest any el “Desafiament e-Dea Salud 2022”, trobar una solució que serveixi per ajudar el professional de la farmàcia a facilitar l'adherència als tractaments prescrits pel professional sanitari i dispensats a la farmàcia. En aquesta sisena edició, Cofares col•labora amb la FundacióPfizer. Aquesta col•laboració té com a objectiu descobrir solucions que ajudin el farmacèutic a millorar l'adherència dels pacients crònics i reduir una utilització inadequada dels medicaments.

Segons el president de Cofares, Eduardo Pastor, “la tecnologia és una gran aliada per contribuir a millorar el consell i l'atenció farmacèutics. Aquest impuls és especialment important a Espanya, on la població que pateix una malaltia crònica és elevada (més 19 milions de persones) i la bretxa digital afecta al 46%. Aquesta realitat social ens ha fet reaccionar per contribuir a trobar fórmules que ajudin els professionals farmacèutics a estar més a prop dels seus pacients amb solucions concretes per al seu dia a dia”.

En aquest sentit, el president de la Fundació Pfizer, Sergio Rodríguez, apunta que “a més de tenir en compte el gran paper que fan els farmacèutics com a punt de contacte entre el pacient i el sistema de salut, cal destacar la seva rellevància al món rural. Aquests professionals hi tenen un paper essencial per aconseguir el benestar de la població més allunyada i amb menys recursos mèdics. Gràcies a aquest Desafiament e-Dea Salut 2022, volem que tant aquests farmacèutics rurals com els farmacèutics de ciutat puguin millorar el servei indispensable que ja presten al pacient”.

Per participar-hi, tant si es tracta d'emprenedors, startups, organitzacions, institucions públiques o privades, universitats, centres tecnològics, fundacions o associacions, només cal omplir el formulari d'inscripció que es troba a la pàgina web de la Fundació Pfizer (https: //www.fundacionpfizer.org/e-deasalud2022) abans de l'1 de juliol de 2022.

Un cop tancat el procés, el Comitè d'Avaluació, format per persones designades per Cofares i per la Fundació Pfizer, seleccionarà tres finalistes. Aquests formaran part d'un programa d'immersió amb Cofares durant dos dies per entendre les necessitats del sistema i poder continuar perfilant-ne la solució.

Entre els finalistes, se seleccionarà un guanyador, que rebrà una dotació econòmica de 2.500 euros. A més, tindrà la possibilitat de participar en el procés de selecció d'una beca de tres setmanes al programa Richi Social Entrepreneurs a Boston (EUA). Durant aquest període d'immersió, la startup guanyadora tindrà la possibilitat de connectar amb l'ecosistema de Richi Social, treballar en la seva estratègia i adquirir els contactes i coneixements necessaris que l'ajudin a desenvolupar amb més profunditat la seva proposta.

A més, aquells projectes que el Hub d'Innovació de Cofares consideri d'interès, tindran la possibilitat d'accedir-hi per desenvolupar i engegar, almenys, un projecte pilot d'avaluació de la solució.

La Fundació Pfizer oferirà, als projectes que hagin arribat fins a l'última fase, visibilitat dins de l'ecosistema innovador, convidant-los a participar en esdeveniments propis i de tercers, i una mentorització de fins a 4 mesos.