Cofares, guanyadora del Premi CEIM 2022 de la categoria d'Empresa Emblemàtica de la Comunitat de Madrid

24 de nov. 2022

La Confederació d´Empresaris de Madrid reconeix la contribució de la Cooperativa al desenvolupament econòmic de la regió, així com a la creació d´ocupació i innovació, i al creixement sostenible i RSC

Eduardo Pastor ha dedicat el premi als socis de Cofares: "Sou la cara visible i porta d'accés al medicament en condicions de rigor i accessibilitat"Eduardo Pastor ha dedicat el premi als socis de Cofares: "Sou la cara visible i porta d'accés al medicament en condicions de rigor i accessibilitat"

Madrid, 24 de novembre de 2022

Cofares, cooperativa líder en distribució farmacèutica a Espanya, ha resultat guanyadora d'un dels Premis CEIM 2022 que concedeix cada any la Confederació d'Empresaris de Madrid. En concret, se li ha concedit el guardó a la categoria d'Empresa Emblemàtica de la Comunitat de Madrid, reconeixent-se així la seva contribució al desenvolupament econòmic de la regió de Madrid, a la creació d'ocupació i a la innovació, així com al creixement sostenible i la responsabilitat social corporativa.

Eduardo Pastor, president de Cofares, ha estat l'encarregat de recollir el premi en una cerimònia de lliurament que ha reunit alguns dels principals referents empresarials, tant a nivell nacional com autonòmic. Durant el discurs, Pastor ha dedicat el premi a tots els socis de la Cooperativa que, segons les seves paraules, són els que donen sentit a la distribució farmacèutica: “Sou la cara visible i porta d'accés al medicament en condicions de rigor i accessibilitat. Demà tornarem a aixecar-nos per treballar i oferir serveis de salut als nostres socis, veritables artífexs de la tasca sanitària de dispensar medicaments entre la població”.

A més, ha posat de manifest la relació històrica que uneix Cofares amb la Comunitat de Madrid i que no se circumscriu simplement al lloc d'origen, sinó que constitueix l'eix central de l'organització, a més del cor logístic. Així, des del primer magatzem situat a la Plaça de Pontejos i que posteriorment es va traslladar a la seu social del carrer Santa Engracia, passant pels grans magatzems de referència europea de Móstoles i Fuencarral, fins al recent centre de Vicálvaro i les noves oficines sostenibles de La Moraleja-Alcobendas -que allotgen la Torre de Control-, la Comunitat de Madrid ha estat testimoni del creixement de la companyia, formada actualment per 3.000 persones.

“Els carrers de la capital, però també els de les seves ciutats i pobles, no es conceben sense el paisatge que conformen les furgonetes i els vehicles de repartiment de medicaments de Cofares a qualsevol hora i dia, ja que el subministrament de medicaments a la farmàcia comunitària de forma continua i de qualitat –i a la farmàcia hospitalària, quan és requerit en condicions específiques– és la nostra principal tasca”, ha assegurat el president.

En aquest sentit, Cofares disposa d’una flota moderna, en procés de renovació i adaptació a les noves tecnologies per contribuir a la reducció d’emissió de contaminants i disminuir, per tant, la seva empremta mediambiental. Per això, optimitza recorreguts i lliuraments, substituint gradualment els combustibles fòssils per energia verda.

Aquest pla de renovació comportarà la transformació del 30% del parc mòbil a flota elèctrica -els vehicles d'àmbit urbà-, fet que suposarà que un 20% de les rutes es podran fer amb vehicles elèctrics, de manera que cada any es realitzaran de forma sostenible fins a 100.000 rutes i 12 milions de quilòmetres, i es distribuiran fins a 6,3 milions de cubetes. Així mateix, s'estima una reducció aproximadament de 5.600 tones de CO2 i una disminució de la contaminació acústica d'aproximadament el 10% dels decibels en el temps de conducció i del 100% en vehicles en repòs.

Seu de la Fundació Cofares

També a Madrid s'ubica la seu de la Fundació Cofares, orientada a apropar i impulsar la salut entre les persones més vulnerables, i sempre atenta a les emergències que requereixen una resposta àgil i decidida, com és el cas de l'incendi de La Palma i el conflicte a Ucraïna. La Fundació combina aquesta tasca amb la tasca de fons per donar suport a les famílies que necessiten suport sociosanitari a Espanya. El tradicional Concert de Nadal que se celebra al Teatro Real amb fins solidaris és tot un referent entre la societat farmacèutica madrilenya.

“La nostra col·laboració amb la Comunitat de Madrid és constant, com s'ha vist durant la pandèmia de la covid-19, quan de manera gratuïta s'ha subministrat a les farmàcies el material que es facilitava des de la Conselleria de Sanitat a la població: diverses entregues de mascaretes FFP2 i les proves d'auto-diagnòstic. Una tasca que ha suposat el repartiment diari de milions d'unitats en temps rècord a totes les poblacions de la Comunitat”, ha dit Eduardo Pastor.