Acord amb la Xina per a la compra de materials sanitaris davant la pandèmia del coronavirus - Cofares
Acord amb la Xina per a la compra de materials sanitaris davant la pandèmia del coronavirus
El govern anuncia l'adquisició de més de 550 milions de mascaretes, 5,5 milions de tests, 950 respiradors i 11 milions de guants.
IM Farmacias, 26.03.2020
Salvador Illa, ministre de Sanitat, ha anunciat que Espanya ha tancat amb la Xina una compra de material amb el qual fer front a la pandèmia del Covid-19, per un valor total de 432 milions d'euros.
S'inclouen en l'acord de compra més de 550 milions de mascaretes, així com tests, respiradors i guants. Segons ha afirmat, “a finals d'aquesta setmana, hi haurà ja un lliurament de subministrament important". A més, s'està activant la fabricació nacional per produir aquests productes.
Concretament, s'han tancat amb tres proveïdors acords de subministrament durant vuit setmanes de màscares quirúrgiques i de protecció respiratòria, és a dir, per a pacients i professionals. En matèria de tests ràpids, s'han tancat acords de subministrament amb dos proveïdors de 5,5 milions que es lliuraran al març i abril.
Pel que fa a respiradors, hi ha acord amb dos proveïdors, que subministraran 950 equips entre abril i juny. I amb dos proveïdors, 11 milions de guants, subministrats durant quatre setmanes.