'EPICOS', un assaig que busca millorar la protecció dels professionals de la salut

13 d’abr. 2020
5 min Lectura

‘EPICOS’, un ens'EPICOS', un assaig que busca millorar la protecció dels professionals de la salutayo que busca mejorar la protección de los profesionales de la salud

#Actualidad #Notas de prensa #Covid-19

Aquest treball permetrà avaluar diferents alternatives farmacològiques per prevenir el desenvolupament de la malaltia en el personal sanitari.

Gaceta Médica, 13.04.2020

El Pla Nacional de la Sida i l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha desenvolupat un assaig, ‘EPICOS’, en què participaran 62 hospitals de 13 comunitats autònomes. També ho faran 4.000 professionals com ara metges, infermers, zeladors, farmacèutics o tècnics de radiologia i laboratori. L'objectiu d'aquesta iniciativa és la recerca d'alternatives per millorar la protecció dels professionals que atenen pacients infectats.

Aquest treball permetrà també avaluar diferents alternatives farmacològiques per prevenir el desenvolupament de la malaltia en el personal sanitari. Per això, s'administraran un o dos principis actius de medicaments que es compararan amb un grup placebo, seguint les indicacions que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha donat a la comunitat científica en aquest tipus d'assajos.

"Es tracta de l'assaig clínic més important d'aquestes característiques a Europa i un dels més grans del món", ha detallat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, que espera obtenir els primers resultats en unes quatre setmanes.